"Každá zatáčka na Zandvoortu je výzvou"

16:48

© DTM Media
Nizozemský okruh je další okruh, který DTM v roce 2016 navštíví. Okruh mezi dunami hostí závod 15. - 17. června. Tento okruh většina závodníků řadí mezi své nejoblíbenější. K rozhovoru pro DTM.com byli pozváni závodníci pro které má tento okruh speciální význam. Mike Rockenfeller zde získal své první vítězství , ale také titul, António Felix da Costa zde získal své první vítězství a Gary Paffett, který patří mezi nejúspěšnější závodníky na tomto okruhu.

Co se vám první vybaví, když slyšíte Zandvoort ?
António Félix da Costa: Pláž
Mike Rockenfeller: Má oblíbená trať
Gary Paffett: Zároveň tuto trať nesnáším a miluji. Je to trať ze staré školy, takže neexistují asfaltové únikové zóny. Pokud uděláte chybu,  jste potrestáni. Je to opravdu výzva a já si jízdu na něm opravdu užívám.

Gary patříte mezi pár závodníků, kteří tuto trať nemají rádi, pro většinu patří Zantvoort mezi oblíbené...
Gary Paffett: Jediné proč tuto trať nemám rád, je to, že jsem zde boural a měl zde velmi špatné zkušenosti během dvou let. Jeden rok ve formuli3 jsem zde boural během obou závodů a málem tak přišel o vítězství v šampionátu. V DTM jsem boural s Kristensenem a v roce 2012 jsem z de ztratil šampionát, kdy jsem byl vyřazen. Takže to není zrovna milostný vztah. 

António, na Zantvoortu je toho trochu více než jen pláž. 
António Félix da Costa: Samozřejmě, jak řekl Gary, většina závodních tratí následuje trend vyasfaltovaných únikových zón. Jasně, že to dělá tratě bezpečnější, což je dobrá věc, ale je tam větší prostor pro chyby a Zantvoort rozhodně není tento případ. Je to trochu jako Suzuka v F1, kde vidíte jak piloti během tréninků díky chybám havarují. Myslím si, že by to tak mělo být. Na Zandvoortu vidíte spoustu závodníků havarovat, protože trať chyby neodpouští a to je to co fanoušci chtějí vidět. Podívejte se na mé vlastní výkony na této trati. První rok jsem byl nejspíše nejpomalejším závodníkem na trati a vloni jsem vyhrál. Je to asi ta nejpříjemnější trať na řízení o to více, když jsem zde vyhrál. 

Jaký je to pocit získat dlouho očekávané první vítězství ? 
António Félix da Costa: Na prvním místě bylo dobré získat body, protože jsem byli vždy blízko bodům, ale z různých důvodů to tak nikdy nedopadlo. A hned na to jse m vyhrál, což bylo úžasné. Získat první vítězství v DTM je velmi zvláštní pocit. Když se chcete dostat jako mladý závodník do Formule 1, ale máte smůlu, tak DTM je vynikající alternativa. Po telefonátu, který mi oznámil, že v F1 závodit nebudu, jsem rád, že mi bylo řečeno, že budu závodit v DTM. Pro mne, je to něco co se se stalo samozřejmostí, ale být schopen závodit v této sérii, natož vyhrávat je něco opravdu zvláštního.

Miku, ty jsi zde získal své první vítězství v DTM v roce 2011, ale jedna věc je přeci jenom důležitější. Tím je tvé 2. místo v roce 2013, které ti zajistilo tvůj první titul. Jaké jsou tvé vzpomínky na tento víkend ?
Mike Rockenfeller: Nejdříve musím říct, že mám rád závody na Zantvoortu bez ohledu na výsledek. Je to opravdu zvláštní získat zde své první vítězství i titul. Pro mě to nejsou jen pozitivní vzpomínky: v roce 2014 jsem mě vítězství na dosah, ale pak vyjel safety car a zničil mi závod. Nakonec jsem skončil hluboko v poli. Nehledě na výsledky, pokaždé když přijíždím na okruh, tak vím, že budu konkurenceschopný. Atmosféra, pláž, prostředí...Je tu pokaždé dobrá skupina lidí. Pro mne je Zandvoort okruhem na kterém by DTM mělo závodit navždy. Je jedno koho se zeptáte, všichni mají rádi Zantvoort. 

Zandvoort je pro DTM jeden ze závodů mimo Německo s dlouhou historií: od roku 2001 je Zandvoort v kalendáři každý rok. Dobrá věc ?
Gary Paffett: Je tu dobrá skupina lidí. Pro mě je zatáčka 7 tou nejlepší v celém kalendáři. Přijíždíte v plné rychlosti přes kopec, auto poskakuji a škrtá podlahou o asfalt, vy zatáčíte a přitom nevidíte do zatáčky. Pokaždé když ji projedete správně, tak jste dobrý závodník. Ale na Zandvoortu žádná zatáčka není jednoduchá, jen zatáčky jako všechny ostatní. Každá má něco: hrboly, převýšení, písek nebo štěrk. Vjezd do pit lane je nejobtížnější ze všech okruhů na kterých závodíme. Nic na Zandvoortu není jednoduché, ale proto ho všichni mají rádi. 
António Félix da Costa: Okruh sám o sobě má vlastní charakter a proto stojí vysoko nad většinou okruhů. 
Mike Rockenfeller: A nesmíme zapomenout na písek. Zejména na konci dne, když je větrno, tak mimo závodní linii je spousta písku. Poslední zatáčka je vždy výzva. Na plný plyn rovně, s pomocí DRS předjíždět do zatáčky Tarzan. Nepotřebuje žádné umělé změny. 


Která část trati se vám nejvíce líbí ?
Mike Rockenfeller: Rychlá pravotočivá zátáčka po kopcovité části pře duny. Předposlední zatáčka je také dobrá. A první zatáčka, která je klopená. 
António Félix da Costa: Stejné jako vyjmenoval Mike, ale popravdě, každá zatáčka je výzvou a má něco speciálního. 
Gary Paffett: Pro mě je to zatáčka číslo 7 a také mám celkem rád zatáčku 2. Nějak se tam dostanu vpravo,  zatímco jiní tam mají problém.
António Félix da Costa: Pokaždé trefím obrubník na vnitřku zatáčky. 
Gary Paffett:  Vidíš, to je to co myslím. Ale je to pěkná zatáčka. 

Jsou mimo okruh místa, kde trávíte rádi čas ?
Mike Rockenfeller: Pláž, o tom není pochyb 
Gary Paffett: Center Parcs, bungalovy hned vedle trati. Vážně, závody na Zandvoortu většinou bývají během letních prázdnin. Moje rodina vždy ráda přijede, aby jsme byli spolu. S pláží v blízkostí, je to dobré místo na to aby přijeli se mnou. A navíc to není daleko od Velké Británie 
António Félix da Costa: Trať je nedaleko centra města. V dnešní době bývají tratě daleko. V Zandvoortu můžete jít na večeři nebo se někam jít napít. To je to co mám rád. 
Gary Paffett: Je tu italská restaurace na konci obchodního centra, kde je plno fotografií závodníku. Alespoň jednou tam zajdu. 
Mike Rockenfeller: Ach ano, znám to místo. Je vždy příjemné jít někam, kde jsou lidé s vášní pro závodění. Už se na Zandvoort moc těším. 

zdroj: dtm.com

0 komentářů